.
.
  • .
    Stay
.
TOM
Total: 0,00 kr
.

Köpvillkor

Köpvillkor

All handel på homealarm.se gäller mellan dig som kund och:

CVR nr. 38358103

HomeAlarm
Trangravsvej 8
1436 Köpenhamn

Priser:

Alla angivna priser är i Svenska kronor (SEK) och inkl. 25% moms.

 

Orderbekräftelse:

Alla ordrar blir automatiskt bekräftade via e-post inom 5 minuter.

Du kommer även få ett meddelande via e-post om det är några problem med leveransen av ordern.

 

Betaling med kort:

Det går att betala med: Visa/Visa Electron - MasterCard - American Express - Paypal - SveaWebPay - Klarna Faktura och Delbetalning.

Betalning via postförskott är inte möjligt pga. för stora omkostnader för båda parter.

Det tillkommer inga fakturaavgifter för kunden vid betalning med SveaWebPay eller Klarna. Fakturan kommer efter leverans och har minst 14-dagars betalningstid.

Det läggs inte på någon extra avgift vid betalning på www.homealarm.se

 

Frakt:

Alla våra paket skickas med DHL. Leveranstiden är 1-2 arbetsdagar.

Det är fri frakt på alla försändelser över 1000kr.

När paketet är framme på uthämtningsstället får du ett SMS eller en e-post, beroende på vilken information du ger oss vid beställning.

 

Personupplysningsplikt för personer under 18 år:

Du skall ha fyllt 18 år för att få handla på homealarm.se – är du under 18 år måste du ha godkännande från dina föräldrar. Ett avtal kan alltid enkelt upphävas av en förälder om det skulle visa sig att det har ingåtts av ett barn eller en ung person under 18 år.

 

Försändelse:

Alla varor som köps från nätbutiken skickas per post Danmark utan extra kostnad. Ordern påbörjas så fort betalningen registrerats, dock kan det bli förseningar på grund av slutsålda produkter etc. Kunden meddelas alltid detta via e-post. 

Vid en registrerad betalning före kl. 09.00 så skickas varorna samma dag om det finns i lager. För ordrar efter kl. 9.00 skickas varorna dagen efter. 

 

ÅNGERRÄTT:

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar på www.homealarm.se eller via våra återförsäljare. Ångerrätten löper från den dag du har mottagit din vara.

På HomeAarm och våra förhandlare är vi endast intresseade i 100% nöjda kunder, därför erbjuder vi våra kunder att testa våra larmsystem upp till 14 dagar. Skulle larmet mot förväntan visa sig att inte leva upp till förväntningarna kan det returneras och man får pengarna tillbaka.

Ångerrätten kan bara utnyttjas om varorna återlämnas i samma skick och mängd. Ångerrätten bortfaller alltså om du använder produkten på ett sätt som minskar försäljningsbeloppet och värdet på produkten.

Önskar du att byta en vara till en annan produkt eller modell, kommer du själv att stå för kostnaderna som medföljer. Detta inkluderar alltid fraktkostnaderna vid retur, samt frakter när vi skickar dig den nya varan.

När ångerrätten utnyttjas är det kunden själv som står för fraktkostnaden i samband med returen utav varan.

Produkten skall skickas till:

HomeAlarm.se
Agerlödavägen 5
312 53 HISHULT

 

REKLAMATIONSRÄTT:

Om du vill upphäva din beställning, kan du neka att hämta ut varan på DHL uthämtningsställe, eller leverera varan till oven nämnda adress (förbokning krävs).

Om du ångrar ditt köp betalas köpsumman tillbaka till dig. Detta sker beroende på betalningsmetod genom en överföring till ditt bankkonto, eller genom att makulera fakturan. För banköverföring behöver vi följande uppgifter:

- NAMNET PÅ DIN BANK

- ADRESS TILL DIN BANK

- NAMNET PÅ FÖRMÅNSTAGAREN

- KONTONUMMER

- IBAN

- SWIFT KOD

När du handlar på HomeAlarm har du 36 månader garanti. Detta innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller nedsättning av priset, beroende på situationen.

Detta förutsätter att reklamationen är berättigad och att felet inte orsakats av en felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. Varan måste reklameras inom rimlig tid efter att felet upptäckts. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader som du kan ha i samband med retur av varor när din reklamation är berättigad.

Har du skickat tillbaka en produkt enligt ångerrätt eller reklamation kommer du alltid att få ett mail när vi mottagit produkten. I e-postmeddelandet får du information om den fortsatta processen för att hantera din avbeställning / klagomål.

.