Både HomeSecure BASIC, BASIC V2, PLUS, PRO, PRO V2 kan styras med vår App, som kan hämtas från Apple Store eller Play Store beroende på om du har Iphone eller Android. Läs mer om detta under "SUPPORT" i huvudmenyn.
De har olika funktioner och möjligheter. Du hittar en översikt över bägge larmens olika funktioner under "OM VÅRA LARM" i huvudmenyn på startsidan. De största skillnaderna är; frekvensen (PRO använder 868MHz och BASIC 433MHz), PRO har bättre räckvidd, användarvänlighet, PRO kan kopplas till vaktcentral, samt att PRO skickar SMS vid lågbatteri.
Ja, det måste installeras ett fungerande SIM-kort med pengar på så att larmsystemet kan skicka SMS till och ringa upp telefonnummer vid utlöst larm. Man måste själv införskaffa ett SIM-kort via valfri operatör. Vi rekommenderar ett COMVIQ kontantkort.
Det är mycket enkelt att programmera de trådlösa sensorerna. Först måste huvudenheten ställas i kodningsläge, detta görs genom att trycka på reset-knappen på huvudenhetens baksida. Därefter utlöses sensorerna en efter en, en i taget, så skickas en kodningssignal från sensorn till huvudenheten och blir registrerad.
Om strömmen bryts i huset slår backupbatteriet till så att larmsystemet och dess funktioner hålls igång. Därefter skickas ett SMS meddelande om strömavbrottet till de mobilnummer som är registrerade i huvudenheten. Backupbatteriet är uppladdningsbart och har en livslängd på ca 12 timmar.
Ja, om du har en vanlig rörelsesensor så kommer husdjuren lösa ut larmet. Det finns dock en husdjursimmun rörelsesensor i vårt produktsortiment. Denna sensor löser inte ut så länge husdjuret rör sig på en höjd under 140cm om sensorer fästs på 180cm höjd. Vid köp av larmsystem med husdjursimmuna sensorer så välj "JA" vid husdjursvänliga sensorer
Nej, våra larmsystem är väldigt enkla att installera och man behöver inte vara tekniker för att klara det. Det medföljer en detaljerad svensk manual som förklarar installationen steg för steg. Via vår hemsida har vi också en bra support som kan hjälpa till vid behov.
Den medföljande sirenen tjuter med 110db. Det finns även en utomhussiren som kan kopplas till systemet. Även denna tjuter med 110db och blinkar samtidigt med rött ljus vid utlöst larm. Sirenerna tjuter i 3 minuter som standard.
Ja, förutom fjärrkontrollen så kan du också styra ditt larm med en extern knappsats, via smartphone appen och vanliga SMS kommandon. Appen heter HomeSecure 2014 och du finner mer info om den under "SUPPORT / APP" i huvudmenyn.
Batterierna till rörelsesensorn och dörr/fönstersensorn håller i ca 6 månader. När batterierna till rörelsesensorerna håller på att ta slut indikeras detta genom att lysdioden på sensorn lyser grönt. Om batterinivån i dörr/fönstersensorn börjar bli låg så lyser de två nedersta dioderna.
Du har möjlighet att lagra upp till 5 telefonnummer i larmsystemets huvudenhet. Dessa nummer kommer få SMS och bli uppringda när larmet löser ut.
Alla HomeSecure produkter har 3 års garanti.
Vänligen notera att våra larm inte fungerar med Telia's SIM-kort sedan 2015. Om du har ett Telia SIM-kort måste det bytas ut, vi rekommenderar Comviq eller Telenor Telematik.
Testa att ringa till numret medan SIM-kortet är inne i huvudpanelen, om du inte får kontakt med numret vänligen kontrollera att du har tagit bort PIN-kod och röstbrevlåda från SIM-kortet. Om du hör ett pip ljud under samtalet så fungerar GSM-kommunikationen.
Om Appen/SMS inte fungerar, vänligen knotrollera att du satt in korrekt lösenord (123456) när du skapat larmprofilen, skrivit in rätt nummer och utan +46, samt valt rätt modell (BASIC V2). Du kan se i dina skickade SMS på din mobiltelefon med vilket lösenord SMS har gått iväg från Appen.
För det första måste du kontrollera att GSM-kommunikationen fungerar. Gör det genom att ringa till numret medan SIM-kortet är inne i huvudpanelen. Om du hör ett pip ljud så fungerar det, om du inte får kontakt med numret så fungerar GSM-kontakten inte. Om du inte får kontakt, vänligen notera att Telia's SIM-kort inte fungerar med våra larm längre och det måste bytas ut till annan operatör. Om du har SIM-kort från annan operatör, kontrollera att PIN-kod och röstbrevlåda är borttagna från SIM-kortet, samt att det finns pengar på kortet. När du gjort detta och får kontakt med numret borde samtal och SMS fungera igen vid utlöst larm ifall de gjort det tidigare. Om det är ett nytt larm så måste du göra inställningarna återigen via Appen, kontrollera att du använder rätt lösenord (123456), rätt nummer, samt rätt modell (BASIC V2) och gör inställningarna via Appen (när du får bekräftelse SMS vet du att det fungerar).